Sam Hultin I’m Every Lesbian - Oslo

Munchmuseet i bevegelse - samtidskunst.

Bli med på en annerledes byvandring – en opplevelsesreise i byens skeive historie, med personlige fortellinger som ellers ville gått tapt.

I’m Every Lesbian – Oslo gjør deg kjent med byens skeive historie med erindringer fra ulike bygninger og møteplasser. Kunstneren Sam Hultin har samlet historier fra lokale lesbiske, som hen gjenforteller og knytter opp til steder i byen. Historiene er hentet fra kvinner i ulik alder, fra forskjellige bakgrunner, med varierende kjønns- og seksuell identitet.

Et kart over historiene hang ved inngangen til museet sommeren 2016, og besøkende fikk med seg en liten versjon av kartet og tilgang til lydspor for å dra på en egen vandring. Det ble avholdt tre felles byvandringer sammen med kunstneren, ledet av henholdsvis Lara Okafor, Mathilde Decaen og Fethawit Hakin.