Amfi
Dørene åpner: 15:30, drop-in arrangement hvor det er førstemann til mølla prinisipp.
Samtalen vil foregå på engelsk og ha tegnspråktolk.
Tilgjengelighet: Amfi har tilgang for rullestolbrukere.
Helgen 11-13.oktober vises forestillingen ‘Made In Self’ av Daniel Mariblanca/71BODIES seks ganger på MUNCH. ‘Made In Self’ er et resultat av Daniel Mariblancas rolle som gjestekurator i CODA 2024, og er en co-produksjon mellom 71BODIES, MUNCH og CODA Oslo International Dance Festival.
(Den følgende performancen lørdag kl.18 vil ha audiovisuell tolkning)
I denne samtalen møter Mariblanca tidligere kunstnerisk leder for CODA, Stine Nilsen til en samtale om performancen ‘Made In Self’, prosessen bak, om kuratering og kunstnerisk skaping. Samtalen moderers av Marte Jølbo, kunstnerisk leder for MUNCH live.
‘Made In Self’ er et helhetlig kuratert konsept hvor Mariblanca har samarbeidet med fire utøvere innen samtidsdans og performancekunstsjangeren ekstrem performance. Forestillingen som består av to soloer og en duo på dag 1 og 2, og en ekstra solo på dag 3. Felles for de fire verkene ligger et dypt og intenst begjær etter å sprenge grenser, frigjøre kroppen fra stereotypier og utfolde nye former for maskulinitet.
Involverte utøvere i performancen er Daniel Mariblanca, Oliver Sale, Jean-Baptiste Baele, Barry de Bruin, Maria Perkances og Florian Doerrhoefer.
71BODIES er et transinkluderende danse- og performancekompani med base i Bergen, opprettet av Daniel Mariblanca i 2016. 71BODIES er interessert i å frembringe kunstneriske uttrykk gjennom de personlige historiene og levde opplevelsene til mennesker som eksisterer utenfor mainstreamsamfunnet. Med hver produksjon skaper 71BODIES andre måter å uttrykke hva skjønnhet er.
Stine Nilsen har vært kunstnerisk leder for CODA Oslo International Dance Festival i perioden september 2017 juli 2024. Nilsen utdannet seg til danser i London og jobbet i Storbritannia som Co-Artistic Director for inkluderende dansekompani Candoco 2007-2017. Hun er i dag kunstnerisk leder for Dansens Hus, Oslo.
Foto: Credits part of Skeivt kulturår 2022