Hvilke rom er viktig for elevene? Hvordan opplever de den gjensidige påvirkningen mellom dem selv og omgivelsene? I MittRom får elevene mulighet til å la seg inspirere av tre unge samtidskunstnere som deler sitt eget forhold til rom gjennom kunsten sin.

I samarbeid med MUNCH har kunstnerne utviklet tre oppgaver elevene kan velge mellom når de skal utforske sine egne rom. 

Formidlingstilbudet kan brukes som et uavhengig undervisningopplegg på skolen i norsk, samfunnsfag og kunst og håndverk, med fokus på det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring. Læreren kan velge å bruke tilbudet som en læringsressurs og selv holde undervisningen. Varigheten for undervisningsopplegget er omtrent to skoletimer, men kan med fordel struktureres som et lengre tverrfaglig prosjekt. Alternativt kan læreren booke en omvisning på Munchmuseet med en kunstformidler.

Vi på MUNCH vil gjerne høre deres erfaringer etter undervisningopplegget er gjennomført, gi oss gjerne ett innblikk og eller en tilbakemelding her.

Introduksjon til #MittRom

Bidragsytere

Hanna Asefaw har skrevet siden hun var liten og jobber i dag som tekst- og scenekunstner. Temaer Hanna er opptatt av er blant annet identitet og definisjonsmakt. Jobben hennes inkluderer musikk, spoken word, poesi og nysirkus.

Duy Nguyen, også kjent under kunstnernavnet Vitaboy, har jobbet som fotograf og art-director rundt omkring i hele verden. Det som inspirerer Duy til å lage kunst er minner fra sin egen barndom, følelsen av å være utenfor og temaer rundt maskulinitet.

Morten Jensen Vågen bruker byen som sitt galleri. Ikke bare installerer han kunstverkene sine ute i byrommet, men det er også her han som oftest finner ting å lage kunsten sin av. Overvåking, barrierer og hva som er lov eller ikke i byrommet er tema Morten leker seg med.